onsdag 17. november 2010

Gourmetmat midt i uka.

I disse dager der eksamensforberedelser har hovedfokus, burde man kanskje nøyd seg med enkle middager som ferdigpizza eller pølser & potetmos. Rent bortsett fra at det er slikt jeg kun spiser i nødsfall, tenker jeg at man kanskje nettopp i travle og krevende tider trenger det lille ekstra i matveien. Dermed gikk jeg for kveite idag. Den ble servert med kokt Basmatiris, grønnsaker og Sandefjordsmør. Jeg sverger til Basmatiris, ikke bare fordi den er dyrket i landet i mitt hjerte, men den er også mer aromatisk enn andre rissorter man får kjøpt heromkring. Sandefjordsmør er en mer smakfull variant av smeltet smør, anbefales til flere typer kokt fisk og især kveite. Det finnes flere typer, noen av dem tilsatt fløte. Siden jeg ikke tåler laktose, lager jeg sausen kun basert på melkefri margarin, fiskekraft, litt salt, litt sitron og krydret med tørket koriander.




Vel bekomme!


Ingen kommentarer: